Sunday, May 8, 2016

Contoh Paragraf Persuasi

Contoh Paragraf Persuasi - Persefahaman, Contoh ayat Persuasion, dan ciri-ciri, dan Jenis - A perenggan bahawa kandungan permintaan atau memujuk pembacanya untuk menjalankan atau mengikuti apa yang penulis dinyatakan dalam perenggan yang dimaksud pada ayat pujukan. Perenggan ini berdasarkan pemahaman atau dibuat dengan andaian bahawa sebarang pandangan atau penubuhan manusia boleh berubah.

Maksud perenggan ini adalah untuk memujuk atau mempengaruhi pembaca untuk mempercayai dan melakukan apa yang penulis katakan dalam perenggan. Untuk mencapai Contoh Paragraf Persuasi, perenggan pujukan mesti disertakan dengan bukti dan data untuk menyokong kuat. Dalam perenggan pujukan biasa ditemui kata-kata yang dijemput sebagai "datang", "mari", dan "tidak". Petikan ini terdapat dalam iklan, himbauan atau propaganda dalam media.

Contoh Paragraf Persuasi propaganda biasanya menyampaikan kemas kini untuk membuat pembaca mahu melakukan atau percaya apa yang disampaikan oleh pengarang perenggan. Persuasion propaganda terdapat dalam media cetak seperti majalah, surat khabar surta dan lain-lain.

Contoh selengkapnya : http://www.kumpulan-contoh.com/2016/04/contoh-paragraf-persuasi.html

No comments:

Post a Comment