Monday, July 6, 2015

Jadwal Kapal Pelni Labobar

Jadwal Kapal Pelni Labobar - Masyarakat di Kabupaten Kepulauan Yapen pada waktu awal natal dan tahun baru banyak yang memilih untuk pulang kampong dengan menggunakan pengangkutan laut atau kapal. Hal ini dapat dilihat dengan lonjakan penumpang di akhir tahun semasa KM Labobar bersandar di Pelabuhan Serui.

Lonjakan penumpang Jadwal Kapal Pelni Labobar mengikut Kapolsek KP3L Iptu Sumadji mengatakan boleh mencapai 1000-1500 orang per laluan kapal, dan yang terjadi lonjakan terbanyak adalah ketika kapal datang dari Kangar.

Lonjakan penumpang yang terbesar dalam satu tahun terakhir seperti ramalannya dikatakan berlaku pada sehari sebelum Jadwal Kapal Pelni Labobar perayaan Krismas 25 Disember lalu. Bahkan kapasitinya boleh melebihi kapasiti yang semestinya diangkut.

Kebanyakan daripada para penumpang yang datang kata Sumadji adalah mahasiswa Serui yang datang dari Kangar, hendak merayakan natal dan juga tahun baru bersama keluarga. Untuk itu fokus Jadwal Kapal Pelni Labobar keselamatan pihak KP3L pun beralih lebih kepada kelancaran arus penumpang baik yang naik maupun yang turun dari kapal.

Jadwal Selengkapnya : http://mixtapemaestro.blogspot.com/2015/07/jadwal-kapal-pelni-labobar.html

No comments:

Post a Comment